Is het geheim van high end ondernemen alleen maar je prijzen verhogen en that’s it? Het antwoord daarop is nee. Maar wat is het geheim van high-end ondernemers dan wel? Het geheim is: de juiste mindset. In dit blog lees je hoe jij je mindset kunt ombuigen naar een high end ondernemersmindset en wat je profilering daarmee te maken heeft.

 

Wat is high end ondernemen?

Om je mindset te veranderen is het belangrijk te weten wat high end ondernemen nu precies is. High end ondernemen betekent exclusiviteit. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Je valt op, wordt door jouw potentiële klanten gezien als een ondernemer van hoog niveau en zij willen graag jouw klant zijn. Je hebt als doel: jouw klant grootse stappen laten zetten.

Je doet het werk dat je het allerleukste vindt, je trekt de beste en leukste klanten aan. Je staat 200% achter je product, werkt onder je eigen voorwaarden en durft daarnaast ook een goede (high end) prijs te vragen.

 

Hoe word je een high end ondernemer?

De meest belemmerende gedachte die we kunnen hebben is: “Wat zullen ze wel niet van me denken?” Voor veel ondernemers een lastige, maar: Geloof in jezelf!

Het kost je niet alleen heel veel tijd en energie om te bedenken wat anderen van je vinden, maar het stagneert ook het geloof in jezelf. Je stelt je vervolgens vaak te bescheiden op, steekt je hoofd niet boven het maaiveld uit en je valt daardoor niet op bij je potentiële klanten. Zo kom je in een vicieuze cirkel, waardoor resultaten uitblijven.

Een gedachte die ik ook heel vaak had en waar ik mezelf soms nog steeds op betrap. Alleen als jij je ervan bewust bent, kun je er ook aan werken. Bij iedere belemmerende gedachte (de welbekende stemmetjes in je hoofd) die ik krijg, ben ik me er nu bewust van er anders naar te kijken. Is deze gedachte oké? Gaat dit me verder helpen te groeien, of stagneert het juist hierdoor?

 

Morgen ben ik high end ondernemer

Was het maar waar dat het zo gemakkelijk gaat. High end ondernemer word je niet van de één op andere dag. Je hebt er moed, ervaring, doorzettingsvermogen en geduld voor nodig.

Het is een proces, een zoektocht naar een dienst of product waar jij 200% achter staat. Dat kost tijd. Je resultaten meten en je strategie bijstellen, bijsturen. Weet wie je klant is, luister naar je klant: wat heeft hij/zij nodig van mij?

Als jij heel helder en met bewijs kunt laten zien dat wat jij je klant geeft, van grote waarde is, dan kun je er ook een goede, high end, prijs voor vragen. Deze prijs betalen je klanten moeiteloos, zeker omdat ze de investering binnen no-time hebben terugverdiend.

 

”The biggest adventure you can ever take is to live the life of your dreams”. – Oprah Winfrey

 

High end ondernemen? Profileer jezelf als high end ondernemer

Er zijn ongetwijfeld high end ondernemers in jouw vakgebied. Ga op onderzoek uit. Zoek uit welke stijl zij als high end ondernemer hebben en vraag je af of deze stijl bij jou past. Of hoe zou jij deze stijl passend bij jou kunnen maken? Wat voor types zijn dit? Welke service leveren zij? Wat voor type klant hebben zij?

Kijk ook naar je eigen ‘ik’. Een high end ondernemer presenteert zichzelf ook high end. Hoe kleed jij je? Hoe gedraag jij je? Welke taal spreek je?

Richt je bedrijf zo in dat je 200% achter je dienst of product staat, voel en gedraag je als een high end ondernemer!

 

Investeer in jezelf en laat dit zien

High-end ondernemen bestaat uit persoonlijke groei, eigenwaarde, zelfvertrouwen en zoals eerder gezegd heb je er moed, ervaring, doorzettingsvermogen en geduld voor nodig. Jouw klanten vinden het belangrijk om te zien dat jij ook in jezelf investeert, dat je samenwerkt met experts. Door te investeren in jezelf, creëer je een expert (high end) status, dat straalt vertrouwen uit naar jouw klanten.

 

Veel high-end ondernemers werken met een VA, omdat ze zich echt alleen maar willen focussen op dat waar ze echt goed in zijn. Ze besteden zo min mogelijk aandacht aan dat waar ze niet blij van worden: dat besteden ze uit. Wil jij je alleen nog maar bezighouden met het allerleukste werk en werk waar jij niet blij van wordt uitbesteden aan een VA? Zodat jij je ook kunt focussen op jouw high-end bedrijf? Vraag een gratis en vrijblijvend verhelderend gesprek met mij aan en we bespreken welke taken ik van je over kan nemen. Stuur een e-mail naar info@danielledavelaar.nl

 

Interessante andere blogs:

Werk succesvol overdragen aan je Virtual Assistant: 7 tips

7 tips om jouw ideale Virtual Assistant te vinden